השבוע נשאלנו כיצד להתמודד עם פוליטיקה ארגונית, זו ששאלה הוסיפה מיד: "אני ממש לא יודעת איך להתנהל, אין לי את היכולת ל"התחנף" "ללקק" לאחרים, ואני משתגעת מכמה טיפוסים שממש מצליחים בגלל שיש להם את המיומנות הזו.
זה באמת רלוונטי אם אנחנו בנויים לזה? אם כבר נשאלת שאלה בנושא, סימן שיש כאן סוג של משחק, שאם לא תיקחי בו חלק ותבחרי להיות צופה ולא שחקן על המגרש, המשמעות היא: שוברים את הכלים ולא משחקים…
אז כדי לעשות סדר, לא מדובר בהכפשות או שקרים, לא עוסקים בניצול אחרים, מדובר בלהיות על המגרש, ליזום, להגדיר ולהשיג מטרות תוך קריאה נכונה של המפה.
ריכזנו עבורך תהליך פשוט ומהיר לכניסה לפוליטיקה ארגונית.
זיהוי ובניית מפה פוליטית
זהי את מקורות הכוח והעוצמה בארגון ואת מקורות הכוח שלך. למה הכוונה?
- מי הם אנשי המפתח בארגון, המנהיגים הפורמליים והבלתי פורמליים, אלה המחוברים, המשפיעים בעלי הכריזמה.
- למי הם מחוברים, למי מקושרים?
- מה מעניין אותם? לגבי מה הם יוצרים הסכמות? את מה חשוב להם לקדם? מהם האינטרסים שלהם?
- מהם הצרכים המקצועיים שלהם?
- אספי והצליבי מידע.
- איך לזהות את מקור הכוח שלך? – זו התרומה שלך והערך המוסף שאת מביאה לארגון. התבססי על החוזקות שלך, מקסמי את הכישורים והתרומה שלך לארגון.
חיזוק תכונות מרכזיות:
- רגע למחשבה: מה מעריכים בארגון שלכם? תוכלי לזהות זאת באמצעות זיהוי התכונות שיש לאנשים שקודמו אצלכם בארגון.
- הגדירי את התכונות המרכזיות שלך. הם מייצרים עבורך את נוסחת ההצלחה. אלו יכולים להיות יושרה, מקצועיות, כבוד, עקביות, חריצות ועוד.
נהלי את המותג העצמי שלך:
- מה הייחוד שלך? מה את רוצה שידעו עליך? כיצד את רוצה שיתפסו אותך? תוכלי לעשות זאת במספר ערוצים, מול לקוחות, ספקים, עמיתים, חברים.
- את אשת המכירות הטובה ביותר עבור עצמך:
- תקשרי פעולות, מהלכים ותוצאות שהשגת.
- דברי על האתגרים והדילמות שעומדים בפניך, על החלומות שלך, מידע זה יכול להשפיע בעתיד על קבלת החלטות בארגון לגבי עתידך.
להיות פרואקטיבית:
זה הזמן לנקוט בפעולות יזומות להשגת צרכים ומטרות. ליצור קשרים בתוך הארגון ומחוץ לארגון,
עבדי בקודים של המצליחנים, אל תהיי קורבן, מקסמי את הכישורים והתרומה שלך לארגון,
הערכי לכל פעולה שאת מבצעת בארגון. זהי אם יש אנשי מפתח שיש להם צרכים דומים ופעלי לרתום אותם.