המוח שלנו חושב ומעבד מידע בצורה ויזואלית.
כשאנחנו קוראים, המוח ממיר את המילה הכתובה ל'תמונות' אותן הוא מקודד בצירוף לחוויה רגשית כזו או אחרת. כאשר הנתונים שאנחנו מעבדים הן תמונות או וידאו, המוח יכול לתפוש מידע רב יותר ולייצר יותר הקשרים.
זוכרים את הביטוי "תמונה שווה אלף מילים"? אז מחקר מ-2008 (ראו מקור) מצא שוידאו שווה 1.8 מיליון מילים. נשמע מופרך? אולי בגלל שהבסיס הרעיוני הזה נשען על ההנחה שאכן תמונה שווה אלף מילים. ואם וידאו מצולם ב-30 פריימים בשניה, אז בכל שניה "מעובדות" כ- 30,000 מילים. ואם נכפיל את זה בזמן של וידאו ממוצע (60 שניות), נקבל 1.8 מיליון מילים לדקה.
לזכור 1.8 מיליון מילים, זה (בחישוב גס, כן?!) כ-3,600 דפי טקסט. מספר קשוח.
מה ה-Take away?
על אף שהמספר של ד"ר ג'יימס מקוויבי נשמע תלוש מהמציאות, הבסיס הביולוגי למחקר הוא נכון. המוח מעבד טוב ומהר יותר תוכן ויזואלי מאשר טקסט. המשמעות היא אחזור טוב ומהיר יותר של המידע, ומזה לא ניתן להתעלם. צרפו למשוואה את העובדה שתוך שלוש שנים שוק העבודה יכיל מעל 40% בני דור מילניום, וקיבלתם שתי סיבות מרכזיות למה כדאי להעביר את המסרים בארגון שלכם (ללקוחות פנים וחוץ ארגוניים) בוידאו.
ה-Buggles אגב, אמרו את זה הרבה לפני כולם (עוד ב-79)
מקור: