העובדים של היום רואים במימוש עצמי ואקזיט מודל יותר אטרקטיבי מטייטל של סמנכ"ל או מנכ"ל. הם לא באים למכור לארגון ידע וכישרון אלא קונים Time sharing מהארגון, ואם אפשר – גם ליהנות מחוויית הקנייה.
איך אנחנו יודעים את זה?
שאל/י את עצמך – מה תחלופת העובדים הממוצעת שלי?
London Business School of Economics ב־2014 פרסם שעד מחצית המאה הקודמת העובדים החליפו לכל היותר מקום עבודה אחד במהלך הקריירה שלהם, הבייבי בומרס החליפו שלושה־ארבעה ארגונים, דור ה־X החליף 7-8 ארגונים, ודור ה־Y יחליף כ־15-16 מקומות עבודה. התחזית לדור ה־Z היא החלפת מקום עבודה כל שנה.
העובדים של היום, ועל אחת כמה וכמה של מחר, לא מפחדים משינויים. הם מייצרים אותם.
ארגון שרגיל למשוך את העובדים שלו בעזרת תנאי העסקה מפנקים כמעין מלכודת דבש, יחשוב שהעובדים שלו מפונקים, שכלום לא מספיק להם. זו טעות – הם חכמים, למדנים, מודעים וזריזים והם מבקשים רק דבר אחד – אני לא אמצעי להשגת המטרה שלך, אני אדם עם ערכים וכישרונות שחשוב לו/ה לעבור שינוי וגילוי מחדש כל הזמן.
באיזו אסטרטגיה לנקוט?
- בניית מערך שימור ידע וחניכה משומנים היטב
- עבודה עם פרילנסרים
- מערך למידה ופיתוח אישי לכל עובד/ת
- תכנית ניהול קריירה אישית לכל עובד/ת
להעמקה:
ניהול קריירה, ניהול צוותים רב דוריים
נערך על בסיס מאמר בכלכליסט מאת איקה אברבנאל – לשעבר ראש חטיבת התכנון ומנהל כוח האדם בצה"ל.