מחקר של Google חושף שהמיומנות שנותנת למנהל/ת את הניקוד הכי גבוה בהערכת מנהלים היא היכולת לשמש כמאמן/ת. כזה/ו שמזהה חוזקות, משחרר/ת לחופשי פוטנציאל גלום, מעודד/ת להצלחה.
מה עושים?
לעזור למנהלים להיות מאמנים אפקטיביים על ידי כך שמעודדים אותם להתמקד על צרכי הפרט של כל אחד/ת בצוות ולכוון אותם לרכישת היכולת להיות מאמן/ת גמיש/ה.
מה זה "המאמן הגמיש"?
כזה ששולף את היכולת להיות מאמן "מורה", שמעביר מומחיות. או, בשעת הצורך – מאמן "בונה" ששואל ומנחה במקום לקבוע ולתת תשובות.
איך עושים?
מודל אימוני פשוט:
GROW:
GOAL – מה אתה רוצה להשיג?
REALITY – מה קורה עכשיו?
OPTION – מה אתה יכול לעשות?
WILL – מה אתה מתכוון לעשות?
הרגלים טובים שעוזרים לבסס את יכולות האימון של המנהלים שלכם:
- להתרגל לפגישות 1:1 עם חברי הצוות, שיתמקדו בעיקר בצרכי העובד/ת – לכל פגישה חשוב שתהיה אג'נדה – כמו: "מה הצעד הבא ב…", "עדכון מטרות משותף", " פיתוח קריירה" וכן הלאה.
- לפתח מודעות להלך החשיבה שלך, ולמפגש של צורות החשיבה שלך לאלו של העובדים.
- לתרגל הקשבה ויכולת של שאילת שאלות שיאפשרו לעובדים לייצר תובנות משל עצמם (שאלות של "מה" ו-"איך")
- לקיים משוב תקופתי
- לפצח את החוזקות הייחודיות (לא פשוט, אני יודע. אנחנו רגילים לחשוב במושגים של פער כתוצאה מחולשה) ואת המקומות בהם כל חבר/ת צוות זקוק/ה ורוצה להתפתח אליהם.
להעמקה:
הנעת עובדים, ניהול משוב, ניהול קריירה, איך ליצור עובדים עם ראש גדול, אימון להשארת חותם