היינו יכולים לפרסם פוסט על משוב בדצמבר. אבל אז הייתם חושבים שאנחנו מתכוונים למשוב שכולם מתכוונים אליו.
ברור כיום, שמשוב הוא לא טקס ארגוני, הוא לא קשור רק לתהליך הערכת ביצועים, אלא הוא דבר שאנחנו עושים יום יום. בשנים האחרונות כולם מדברים על משוב שוטף.
אז כן, למשוב יש שני תפקידים עיקריים, שהם בעצם כל המהות של ניהול טוב.
משוב הוא כלי לשיפור ביצועים וכלי לחיזוק מערכת היחסית הניהולית בינך לבין העובד שלך.
אבל משוב יכול להיות גם כלי מסוכן. כשהוא מבוצע לא נכון, משוב יכול לחסל מוטיבציה, לפגוע בביצועים ובמקרים קיצוניים- גם להבריח טאלנטים החוצה מהארגון.
היכולת להעניק ולקבל משוב היא מיומנות הניהול הבסיסית ביותר שיש.
למה?
כי אנחנו כל הזמן נותנים משוב, בין אם אנחנו שמים לכך לב ובין אם לאו.
קיבלנו מסמך מהעובד ונפלו בו כמה טעויות, המייל חזרה – הוא משוב.
אני מגיע לשולחן של מפתח מתחיל בצוות שלי ומראה לו איך לכתוב את הקוד מחדש – משוב.
אני נלהב מעבודה מעולה שעשתה מנהלת השיווק שתחתיי, ניחשתם נכון – זה משוב.
אבל, היי! זו יכולת נלמדת. וכמו כל מיומנות, גם למנוסים שבינינו – יש אפשרות לשדרג את הכלים שבידיהם.
כדי להבין את התפיסה שהעולם הארגוני החדש הולך אליה, ריכזנו עבורכם 3 כלים לשדרוג חוויית המשוב האישית, הצוותית והארגונית, ונפרסם אותם בשבועות הקרובים – אחד אחרי השני.
למי שאוהב את זה חם מהאש – אפשר להוריד את המדריך המלא שכתבתי, ממש כאן!