להרים עם סגנון. 4 צעדים שהופכים משוב חיובי למקצועי.

כל משוב חיובי, כל מיקוד בעצמה, חייב להסתיים בחיבור ליעד או משימה שיושבים על אותה עצמה. כל מי שעד היום הסתפק בלומר – 'תמשיך כך!' – ילמד פה משהו חדש.

בואו נחדד משהו.

משוב חיובי לא נאמר רק כדי לפרגן.

משוב חיובי לא נאמר רק כדי לרכך את המכה של המשוב השלילי.
משוב חיובי לא נאמר רק כדי שהאדם ישמור על אותה רמה.

 

משוב חיובי, מיקוד בעוצמות, מהווה דרך קלה לשיפור ביצועים.

 

אבל זה באמת קל.

לאחר שהצגת את העצמה לעובד או לעובדת, החליטו על יעד או משימה לביצוע שמתיישבת על העצמה עליה דיברתם.

החשש שבדרך כלל עולה כאן הוא שנפגוש אכזבה – "מה, בגלל שאני טוב במשהו, מגיע לי עוד עומס?"… זאת תפיסה שנובעת מבעיה בתיאום הציפיות הבסיסי ביותר בין שני הצדדים. במצב תקין, זאת לא התגובה שנפגוש.

בואו ננסה נקודת הסתכלות חדשה!  

אנשים אוהבים להצליח ולהיות משמעותיים. משימות שמביאות לידי ביטוי את העוצמות האישיות – לרוב מבוצעות ברמה גבוהה יותר, תוך השקעה של פחות אנרגיה ניהולית שלך.

giphy

אז הנה 4 רעיונות להצבת יעדים או בניית משימות שמתיישבות על עוצמות, וקחו את מה שאפשרי אצלכם בארגון:

עיקרון השכפול:

לבדוק אם אפשר לשכפל את העצמה למחלקה \ פרויקט \ עולם תוכן חדש.

עיקרון ההגדלה:

להגדיל את הכמות של המשימות בהן העצמה  מתגלה ולהקטין את הכמות של המשימות בהן היא פחות באה לביטוי.

עיקרון החניכה וההדרכה:

לחנוך עובדים חדשים, או אפילו להעביר הדרכה בישיבת הצוות הקרובה, כך שיצליח להעביר את המומחיות שלו הלאה.

עיקרון שימור הידע:

לבקש מהעובדים להעלות על הכתב את התהליך העבודה, העקרונות, האני מאמין שלהם – ולהפיץ את המסמך בארגון כולל מתן קרדיט לכותב.

 

כדי להעמיק את הלמידה שלך בנושא המשוב, וגם לקבל את הנוסחה המלאה שלי למתן משוב חיובי, שלילי ועוד הרבה דברים טובים, כדאי להוריד את המדריך המלא בקישור הזה – https://lp.vp4.me/8npd

בהצלחה!

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s