משום מה, עולם ה-HR פוגש את הנסיך שכולם פגשו, אבל לא מאמין בשום צורה שגם הוא יכול להיות סינדרלה. בישראל התחושה הזו מועצמת פי כמה.
היום לא צריך להילחם כדי להראות את השינוי שהדיגיטל הכניס לכל תחום וענף.
מספיק להסתכל בכמה דוגמאות טובות, כמו Zulily, חברת אי-קומרס לביגוד, צעצועים ועוד, שמזמינה מועמדים לצוות המדיה החברתית, לכתוב פוסט אינסטגרם שמייצג אותם ואת מה שהם יתרמו לצוות, בצורה הכי טובה.
פורבס מציגים את 10 הטרנדים שמחלקות HR כבר מאמצות, ברגעים אלה ממש:
-
יצירת חוויית עובד
כזו ששואפת לאחד בתפיסה אחת את כל הממשקים, וככה לבטא באופן מעשי את הערכים של הארגון באופן שבו מגייסים, מארגנים את חלל העבודה, מלמדים, מכשירים ומתקשרים.
-
גישה אג'ילית לגיוס ופיתוח עובדים
גישה אג'ילית היא הרצון לקחת בעיה גדולה ומורכבת ולפרק אותה למנות קטנות בהן ניתן להתמודד בצוותים קטנים.
L&D הופכים להיות קבוצה יזמית, שאוצרים למידה והופכים אותה לקלה לשיתוף, למציאה ולהטמעה וזה במקום להיות, כמו בדר"כ, "יצרני תוכן".
-
מיצוי המרחב
האופנה של אופן ספייס, היא הכי נפוצה, אבל מסתבר שהיא לא תמיד הכי יעילה.
לחשוב כיצד ניתן להשתמש נכון יותר במרחב העבודה על מנת לתמוך בצרכים השונים של העובדים. תשאלו אותם:
לאן תלכו כדי לעשות את העבודה הכי טובה שלכם?
לאן תלכו כדי לעמוד במשימות?
לאן תלכו על מנת להימנע מפגישות או עבודה?
איפה אתם מחדשים אנרגיה?
ובעצם, מרחב העבודה, הוא חלק מהאג'נדה של ה-HR איתו ניתן לעצב את התרבות הארגונית ולרתום עובדים.
-
שילוב מודלים מעולמות אחרים
מחלקות HR היום משתמשות בשיטות מעולם השיווק ו-IT כדי למדוד ולשפר את האופן שבו העובד תופס את הארגון כמו דיזיין-טינקינג – לניתוח חוויית עובד, והאקתונים – לפיתוח מוצרי HR.
-
צ'טבוטים ואנטילגנציה מלאכותית
טכנולוגיה בשירות ה-HR, או איך אוטומציה משפיע על עתיד העבודה – כמו למשל בוטים שיחפשו עבורנו בלינקד-אין, או ידעו לנתח מועמדים…
-
כוח עבודה משולב
בעתיד נפגוש יותר מקומות עבודה שההון האנושי מורכב באחוזים גדולים גם מפרילנסרים ויועצים – ועוד יותר – עובדים מזדמנים (gig workers), ולא רק עובדים מקצועיים במשרה מלאה. זה ישפיע מאוד על איך יראו תהליכי הכשרה, אונבורדינג מצד הארגון עבור אותם אנשים.
7. לייצר אפשרויות לפיתוח קריירה
דור העובדים הנוכחי, מחפשים חווייות דיגיטליות לצמיחה המקצועית שלהם. המחשבה שמלווה אותם היא כיצד להרחיב יכולות, תוך כדי העבודה הנוכחית, לטובת הנקודה הבאה בקריירה שלהם. כל הנתונים מראים שארגונים שידעו לתמוך בשאיפות הקריירה, יקבלו עובדים מסורים, טובים יותר ולאורך זמן. איך עושים את זה? צפו כאן!
8. השקעה ברווחת העובדים
זה קצת רחוק מאיתנו, אבל ארגונים כמו virgin plus משלבים טכנולוגיות כמו IoT (האינטרנט של הדברים), לפתרונות רווחה, כדי לתמוך בשאיפות הבריאות ואיכות החיים של העובדים. תתכוננו – זה הולך להיות מפתיע…
9. פיתוח צוות במקום פיתוח אישי
'מה הופך צוות למעולה' זה אחד הנושאים הנחקרים ביותר בעולם הארגוני. המטרה היא לדעת איך לגייס, להרכיב, להכשיר ולהוביל צוות ל"אינטילגנציה צוותית" גבוהה.
10. ה-HR הנורמלי החדש
כדי להכיל דיגיטציה ברמה כזו, גישה אג'ילית, AI וכל הטרנדים הבולטים הנוספים, צוותי ה-HR צריכים גם להיראות אחרת – גדולים יותר, עם אפיון תפקיד אחר לחלוטין ממה שהכרנו, יותר מקצועניים ויותר טכניים. לא ירחק היום שבו מהנדס תוכנה ימצא את עצמו כמוביל טכנולוגיות גיוס אג'ילי מומחה סקראם.